PILIHAN UTAMA

OTHER AZ WEBSITE


WEBSITE ARTIS

RADIO ONLINE


SUMBER BERITA


MESTI KLIK

FAV FORUM


 
 
GALERI FOTO ANUAR ZAIN
Ruangan himpunan koleksi gambar² Anuar Zain yang di perolehi dari pelbagai sumber ... Galeri Foto Anuar Zain
SEMBANG SEMBANG
Sembangkan sesuatu di sini. Di ingatkan setiap topik yang dihantar hendaklah mesej yang membina bukan untuk perkara² negatif ... Forum

WELCOME / SELAMAT DATANG >

Selasa, 29 April 2008

" I'm The Original Anuar Zain "...


Myra amat tertarik dengan kenyataan Anuar yang terdapat pada majalah Remaja 15 September 2005. Meskipun majalah ni dah lama, tetapi Myra rasa pesanan Anuar di situ amat bererti sekali terutama bagi mereka yang ingin bergelar anak seni.

Fokusnya antara lain memetik tentang Klon Anuar pasal klon anuar zain yang dikatakan semakin menjadi2 ketika itu… mungkin mereka tak tau, bukan senang nak klon Anuar...anuar sempat juga bercakap dan berpesan antara lain berbunyi seperti:

" .......kena jadi diri sendiri........"satu lagi:"... saya anggap ini satu compliment(penghargaan) pada saya. tak sangka wujud senario macam ni dikalangan pendatang baru. ini sekurang2nya membuatkan nama saya sentiasa diingatan dan apa yang saya usahakan ,mendapat perhatian. terima kasih banyak2 buat mereka yang begitu menghargai bakat saya....."


dan Anuar juga berpesan :

" buat pendatang baru yang ingin berjaya di dalam seni suara atau dunia hiburan, perlu ada identiti sendiri. jangan terikut2 dengan artis yang sedia ada. ia seolah2 kamu tidak jujur dengan diri sendiri kerana menjadi artis memerlukan kita untuk potret peribadi sebenar samada melalui hasil kerja atau imej. Originality mmg penting utk seorang artis itu kekal lama di dalam dunia hiburan....."

Diharap dengan kenyataan Anuar ini, pendatang baru tidak terlalu beriya-iya menjadikan Anuar sebagai Ikon dan Klon mereka. Jadilah diri sendiri untuk berjaya. Mempunyai suara yang agak sama belum memungkinkan untuk terus kekal di dalam industri.

Di dalam majalah ini juga ada menyebut tentang Anuar ingin mengeluarkan perfume berjenama sendiri. Ia agak bagus juga kerana sebagai anak seni, mempelbagaikan bidang juga penting demi menjamin masa depan yang lebih gemilang. Sekurang2nya, bila tiba waktunya nanti, Anuar mempunya perniagaan sendiri yang boleh dibanggakan. Mungkin boleh mendapat pangkat Dato’ kerana kejayaannya di bidang perniagaan, bukan sahaja di bidang seni. Siapa tahu?

Apabila diutarakan soalan tentang ini Anuar menjawab:



"....Tidak!! saya mmg tak mau keluarkan produk perfume atau penjagaan diri dengan menggunakan nama saya. ianya terlalu cliche. Saya tak enjoy mempunyai perniagaan sebegitu...."

Ini pendapat Anuar ketika itu. Tetapi ada lagi dari Anuar :

"...saya enjoy singing ang i sell my voice to public... its my greatest passion skrg..."


Bercakap soal imej pula kata-kata akhir Anuar adalah seperti ini:

"... biarlah imej kita bersesuaian dengan peribadi kita agar kita boleh membawanya dengan selesa. gaya yang berlainan boleh, tapi bukan yang tak masuk akal... Kemas menarik dan sedap mata memandang.... tapi saya tak sukakan gaya yang terlalu cliche..."

Selamat membaca semua!!

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama

 
 
 
CHAT BOX


MUSIC ZONE


FAV BLOG
-
 
 
ANUAR ZAIN BLOG © 2008 • Design by Shahrul Aiman