PILIHAN UTAMA

OTHER AZ WEBSITE


WEBSITE ARTIS

RADIO ONLINE


SUMBER BERITA


MESTI KLIK

FAV FORUM


 
 
GALERI FOTO ANUAR ZAIN
Ruangan himpunan koleksi gambar² Anuar Zain yang di perolehi dari pelbagai sumber ... Galeri Foto Anuar Zain
SEMBANG SEMBANG
Sembangkan sesuatu di sini. Di ingatkan setiap topik yang dihantar hendaklah mesej yang membina bukan untuk perkara² negatif ... Forum

WELCOME / SELAMAT DATANG >

Jumaat, 25 April 2008

Antara Yang Menarik - Rentetan Kisah Album Baru Anuar


Album terbaru Anuar Zain; Anuar Zain; muncul tatkala peminat menunggu hampir 5 tahun untuk mendengar suarajantan penyanyi tersebut. Namun kelahiran album ini sedikit sebanyak telah melahirkan rasa kurang senang sekumpulan karyawan seni tanah air kerana album Anuar memuatkan 7 lagu komposer Indonesia dan hanya 3 lagu komposertempatan.
Namun, Anuar teguh dengan pendirian dan prinsipnya. Bagi Anuar "Saya tak hirau tentang komposer Indonesia ke, Malaysia ke. Yang saya peduli ialah lagu itu sendiri. Sebab lagu itu, muzik yang diangkat di dalamnya. Saya tak tengok faktor lain. Dalam himpunan lagu yang saya terima, saya rasa lagu itu sedap di telinga, saya ambilsajalah".
Anuar juga menafikan kononnya komposer tempatan berada pada tahap cikai. Kata Anuar "Bukan macam itu. Itu hanya persepsi saja. Masa saya minta lagu untuk album ini, mungkin tak ada yang terbaik pada masa itu. Jangan anggap album ini secara keseluruhan menilai tahap industri rakaman kita. Album ini hanya kehendak saya saja. Tak ada kaitan dengan industri. Kita banyak komposer hebat. Malah saya ada juga jumpa dengan pelajar-pelajar muzik di universiti saya minta juga lagu dengan dia orang, Saya minta dengan komposer ternama, tetapi mungkin masa itu mereka tak ada masa buat lagu untuk saya.
Dalam bulan Ramadan ini Anuar tetap rajin mempromosi albumnya. Bagi sesiapa yang sudah dengar lagu Lelaki Ini.. ha.. mesti ramai yang mengakui lagu tersebut lain dari yang lain.
Dengarkan juga lagu tangkap leleh seperti Ketulusan Hati dan Teman Terulung. Ramai pendegar yang tersentuh hati dan perasaan. Dengar cerita Anuar sendiri menitiskan airmata selepasmendendangkan lagu Teman Terulung di sebuah kompleks beli belah.album tersebut telah berjaya menyentuh perasaanpeminatnya
Sumber Mangga Online

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama

 
 
 
CHAT BOX


MUSIC ZONE


FAV BLOG
-
 
 
ANUAR ZAIN BLOG © 2008 • Design by Shahrul Aiman