PILIHAN UTAMA

OTHER AZ WEBSITE


WEBSITE ARTIS

RADIO ONLINE


SUMBER BERITA


MESTI KLIK

FAV FORUM


 
 
GALERI FOTO ANUAR ZAIN
Ruangan himpunan koleksi gambar² Anuar Zain yang di perolehi dari pelbagai sumber ... Galeri Foto Anuar Zain
SEMBANG SEMBANG
Sembangkan sesuatu di sini. Di ingatkan setiap topik yang dihantar hendaklah mesej yang membina bukan untuk perkara² negatif ... Forum

WELCOME / SELAMAT DATANG >

Rabu, 23 April 2008

Pandangan Dari Ziana Zain Mengenai Prinsip Anuar

Isu mengenai penyanyi lelaki popular Anuar Zain yang dituduh bersikap semakin demand bagai meminta 'bulan dan bintang' menimbulkan rasa tidak puas hati ramai pihak terhadap artis berkenaan serta pengurusnya sendiri, Rahila.

Kesempatan bertemu penyanyi dan pelakon popular, Ziana Zain yang juga kakak kepada Anuar baru-baru ini, memberi peluang kepada portal,
murai.com.my untuk mendapatkan komen mengenai dakwaan yang melanda adiknya itu.
Namun sebagai kakak dan insan yang sudah masak dengan ragam dunia hiburan, Ziana memandang perkara itu dari sudut positif selain menyifatkan Anuar lebih memahami apa yang dilakukannya.

"Anuar tu orangnya rajin buat homework. Dia banyak membaca dan membuat penyelidikan berhubung kerjayanya. Selalu juga dia ingatkan saya bahawa ada beberapa bahagian yang patut kita sebagai artis ambil peduli untuk mendapatkan hak, sebagai contoh berkenaan royalti album mahupun drama atau filem.

"Itulah kalau kita (artis) bising, orang kata kita demand. Padahal itu adalah hak kita sebagai artis. Seperti apabila sesebuah drama dan filem lakonan kita disiarkan beberapa kali, royalti tak pula diterima, padahal sepatutnya dapat. Kadang-kadang jadi artis, kita banyak makan hati.

"Macam saya cakap tadi, kalau kita bising, orang anggap kita demand. Situasi inilah yang dihadapi Anuar. Mungkin industri kita masih tidak boleh menerima sesuatu yang baru, sebagaimana yang cuba dibawa Anuar. Dia bukanlah demand tetapi dia tahu di mana haknya sebagai artis atau penyanyi," kata Ziana.

Ziana berkata, isu artis ditipu oleh pihak penganjur atau promoter bukanlah perkara baru dalam industri
muzik tempatan. Lantas dia menyifatkan tindakan Anuar yang memiliki pengetahuan terhadap kerjanya itu patut dicontohi.

Namun begitu, kata Ziana lagi, sebagai manusia dia memiliki prinsipnya tersendiri. Begitu juga dengan Anuar. Jadi tidak bermakna apabila tindakan itu dibuat Anuar, perkara sama akan dilakukan Ziana. Pada masa yang sama, itu juga bukan bermakna Ziana menidakkan usaha adiknya itu.


Sumber dari Murai.Com

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama

 
 
 
CHAT BOX


MUSIC ZONE


FAV BLOG
-
 
 
ANUAR ZAIN BLOG © 2008 • Design by Shahrul Aiman