PILIHAN UTAMA

OTHER AZ WEBSITE


WEBSITE ARTIS

RADIO ONLINE


SUMBER BERITA


MESTI KLIK

FAV FORUM


 
 
GALERI FOTO ANUAR ZAIN
Ruangan himpunan koleksi gambar² Anuar Zain yang di perolehi dari pelbagai sumber ... Galeri Foto Anuar Zain
SEMBANG SEMBANG
Sembangkan sesuatu di sini. Di ingatkan setiap topik yang dihantar hendaklah mesej yang membina bukan untuk perkara² negatif ... Forum

WELCOME / SELAMAT DATANG >

Selasa, 22 April 2008

Kemenangan Anuar Buka Mata Semua

Hai Semua.

Tengok tak siaran langsung Anugerah Planet Muzik ( APM ) 2008 malam tadi? Walau bukan di acara pembukaan, tetapi sempat jugaklah saya menjengah siaran langsung tersebut.
Kebetulan, Anuar belum lagi membuat prsembahan.

Secara keseluruhannya, acara malam tadi agak hambar sekali. Dengan banyak tempat duduk yang kosong tanpa penghuni, pengacara malam tadi juga sukar untuk meraih ghairah penonton di auditorium atau di rumah. Malang sekali kerana pada acara yang gah dan gemilang seperti APM, wajarnya mampu memberi impak maksima kepada penonton.

Kita lihat sahaja anugerah2 antarabangsa seperti Grammy Awards atau Oscar di Hollywood misalnya, para artis lama dan baru sentiasa memberikan komitmen yang mendalam dalam menjayakan program gemilang seperti itu.

Tahukah mereka ( para artis ) bahawa acara2 sebegitu tidak lain adalah untuk meraikan mereka sebagai insan seni di dunia hiburan? Walau tidak dicalonkan, atau mendapat pengiktirafan, mereka sepatutnya menghadiri majlis tersebut sebagai tanda penghormatan terhadap penganjurannya. Saya berpendapat, jika mereka menjawab tidak pada jemputan ke majlis tersebut, kerusi kosong mungkin tidak akan ada. Nampak tidak molek sekali bila melihatkan terlalu banyak kerusi kosong di majlis berprestij seperti APM. Jika hanya majlis yang ada prestij, tetapi tidak pada artis, mungkin ada sesuatu yang tidak kena pada industri hiburan.

Berhenti mengulas tentang majlis malam tadi, fokus kepada kemenangan Anuar pada malam itu.

Meski dipalit dengan pelbagai kontroversi baru2 ini, Anuar bangkit dengan membawa kemenangan peribadi malam tadi. Dinobatkan sebagai Artis Lelaki Terbaik, sudah memadai untuk membuka mata semua penerbit, produser dan komposer untuk bertumpu kepada kredibiliti Anuar yang telah bertahun2 di dalam dunia seni suara.

Mungkin tidak popular di tangan pengundi, tetapi TERBAIK di tangan juri. Bukankah itu lebih bermakna?

Bukan mudah menjadi terbaik apatah lagi dengan bangkitnya penyanyi2 lelaki atau artis2 lelaki sekarang yang bagai dibaja2 tumbuhnya. Anuar bersaing secara positif bersandarkan bakat yang ada. Dengan usaha keras dan kegigihan Anuar menerbitkan albumnya sendiri selepas beberapa tahun diikat tak bertali, Anuar akhirnya berjaya melangkah naik menerima anugerah yang tak ternilai harganya.

Layaknya Anuar mendapat pengiktirafan sebegitu, memang wajar sekali. Kebangkitan semula Anuar tidak sia2.

Album terbarunya mungkin tidak dipandang oleh penggiat seni di Malaysia, tetapi bergunung2 pujian diterima dari beberapa pendengar berbangsa asing yang tidak pernah mengenali beliau selama ini. Ini adalah pencapaian yang amat membanggakan.

Apa yang diharapkan, dengan Anugerah terbaru ini, Anuar mampu memajukan diri lagi ke peringkat antarabangsa. Terus berkarya dengan karya2 agung yang bakal menjadi lagenda di hati peminat.

Siapa kata Anuar tidak punya AURA? Anuar mempunyai Aura tersendiri yang tidak dipunyai oleh artis lelaki lain. Perkataan AURA bukan hanya untuk MAWI tetapi boleh dipelbagai guna kepada semua yang layak. Anuar adalah antaranya. Suara, seraut wajah redup dan sejuk, selembar kelembutan biacaranya, mengikat para peminat dan penggemar Anuar Zain untuk terus menyokong pembabitan beliau. Aura Anuar terletak pada pukauan suaranya mengalun lagu2 merdu menusuk kalbu. Aura Anuar terletak pada bait2 bicara yang lembut menerjah masuk ke sanubari. Aura Anuar terletak pada kehebatan interaksi lirik lagunya yang menikam2 perasaan para pendengar setiap kali beliau mengalunkan suaranya.

Peribadi dari saya : " Tahniah Anuar Zain atas kejayaan di APM 2008 sebagai penerima anugerah Artis Lelaki Terbaik "


Layari : www.anuarzain.com.my

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama

 
 
 
CHAT BOX


MUSIC ZONE


ARKIB

FAV BLOG
-
 
 
ANUAR ZAIN BLOG © 2008 • Design by Shahrul Aiman