PILIHAN UTAMA

OTHER AZ WEBSITE


WEBSITE ARTIS

RADIO ONLINE


SUMBER BERITA


MESTI KLIK

FAV FORUM


 
 
GALERI FOTO ANUAR ZAIN
Ruangan himpunan koleksi gambar² Anuar Zain yang di perolehi dari pelbagai sumber ... Galeri Foto Anuar Zain
SEMBANG SEMBANG
Sembangkan sesuatu di sini. Di ingatkan setiap topik yang dihantar hendaklah mesej yang membina bukan untuk perkara² negatif ... Forum

WELCOME / SELAMAT DATANG >

Rabu, 30 April 2008

Anuar Zain dan Rambut.

SETIAP kali penyanyi yang mendapat julukan `lelaki idaman Malaya' ini muncul di khalayak, setiap inci tubuhnya pasti menarik perhatian ekor mata wanita.Jika ayam tambatan kelab bola sepak terkemuka, David Beckham terkenal kerana fesyen rambutnya, penyanyi lelaki popular Anuar Zain juga tidak kurang hebatnya.

Wajah dan personaliti yang mempesona ditambah kehebatan suara yang memukau, penyanyi tampan berusia 38 tahun itu menjadi buah hati kepada ramai peminat wanita.Keadaan itu secara tidak langsung menyukarkan dia melakukan sebarang perubahan terutama ke atas rambutnya, takut-takut tidak mendapat `restu' peminat.


Pada awal kemunculannya dulu, anak jati Selangor ini lebih selesa berambut pendek dengan pelbagai gaya dan potongan sehingga menjadi ikutan remaja.Namun begitu, sejak beberapa tahun lalu, Anuar mula tampil berambut panjang dengan imej berkot yang tampak lebih kemas dan menawan. Sambil tersenyum, Anuar mengakui sukar untuk membela rambut panjang yang `dicemburui ramai wanita' itu.Alkisahnya, suatu ketika dulu, sejak berambut panjang, setiap kali ingin memotong rambut, Anuar terpaksa terbang nun jauh ke Negeri Di Bawah Bayu.

Setiap sebulan setengah, Anuar pasti akan ke Kota Kinabalu berjumpa Irene yang dikatakan mampu memotong rambutnya menepati citarasanya dirinya Menurut Anuar, dia tidak lokek berbelanja lebih sedikit semata-mata untuk mendapatkan perkhidmatan yang terbaik daripadanya.

Irene menurut Anuar lagi adalah pendandan rambut terbaik yang pernah ditemuinya setakat ini. Sejak pertama kali menggunting rambut di kedai milik Irene, Anuar telah merasai keserasian antara mereka berdua. Ierne ditemuinya pertama kali ketika dia mengadakan persembahan di Kota Kinabalu Sabah bebrapa tahun lalu.

Waktu itu Anuar dibawa oleh seorang teman yang merupakan pelanggan setia Irene ke tempatnya. Kedai milik Irene tidaklah sebesar yang dibayangkan sesetengah pihak, kerana beranggapan Anuar mempunyai citarasa yang tinggi hatta untuk perkara2 kecil.

Hanya sebuah kedai kecil dan tiada apa yang istimewa, namun Anuar sukakan cara Irene yang begitu profesional dan tahu bagaimana menepati cita rasanya.

Jelas Anuar, sebelum memulakan proses menggunting, Irene terlebih dahulu akan menunjukkan beberapa jenis potongan rambut yang sesuai dengan raut dan bentuk wajahnya.Oleh itu terpulang kepada Anuar untuk memilih potongan yang disukainya.

Walaupun sentiasa kelihatan kemas dan `cantik', jelas Anuar dia bukanlah seorang yang arif tentang rambut.

Menurut Anuar dipetik begini:


``Dulu semasa berambut pendek saya tidak pernah pun tahu kita perlu memakai pelembap rambut.Tetapi bila sudah berambut panjang barulah saya sedar banyak juga yang perlu dilakukan untuk mengekalkan kesuburan rambut,'' ujar penyanyi itu yang mengakui tidak pandai mengurus rambutnya sendiri.


``Biasanya lepas cuci saya biarkan ia kering sendiri. Kalau nak pakai pengering memang saya tak pandai. Sebab itu kalau ada persembahan atau sidang media, saya perlu mendapatkan bantuan pendandan rambut,'' ujarnya lagi.


Dalam pada asyik bercerita mengenai rambutnya, jelas Anuar, dia juga tidak terkecuali ditegur oleh kedua-dua orang tuanya yang sering bertanya bila rambutnya akan dipendekkan semula.


Malah ada juga di kalangan peminat wanita yang tidak gemar melihatnya berambut panjang.Sepanjang hidupnya kata Anuar, dia hanya berambut pendek lebih-lebih lagi ketika bertugas sebagai pramugara dulu. Kiranya berambut panjang adalah impiannya yang telah pun dikecapi.

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama

 
 
 
CHAT BOX


MUSIC ZONE


FAV BLOG
-
 
 
ANUAR ZAIN BLOG © 2008 • Design by Shahrul Aiman