PILIHAN UTAMA

OTHER AZ WEBSITE


WEBSITE ARTIS

RADIO ONLINE


SUMBER BERITA


MESTI KLIK

FAV FORUM


 
 
GALERI FOTO ANUAR ZAIN
Ruangan himpunan koleksi gambar² Anuar Zain yang di perolehi dari pelbagai sumber ... Galeri Foto Anuar Zain
SEMBANG SEMBANG
Sembangkan sesuatu di sini. Di ingatkan setiap topik yang dihantar hendaklah mesej yang membina bukan untuk perkara² negatif ... Forum

WELCOME / SELAMAT DATANG >

Rabu, 4 Jun 2008

Tandus 'Killer Album'......


Apa yang hendak Myra lakarkan di sini adalah tentang dunia hiburan tempatan, sesuailah dengan berakhirnya Akademi Fantasia 6 yang menobatkan Stacy sebagai juaranya.


Semua sedia maklum, berakhirnya AF maka bertambahlah jumlah penyanyi2 muda yang berbakat, dan tidak berbakat juga. Atau ada bakat, tapi tak cukup mengesankan.


Myra tertarik dengan penulisan Aditya di dalam journal Mstaronline yang menyebut antaranya:



".......Di sinilah permainan penting Pengurus Artiste & Repertoire untuk mencari karya yang benar-benar berkualiti dan sesuai dengan kemampuan tenaga seseorang penyanyi. Bukannya gaya lama, setakat memuatkan satu atau dua lagu saja untuk 'killer songs'.



Seharusnya benda itu sudah ditiadakan dalam persaingan yang cukup sengit ini. Industri kita memerlukan 'killer album' tengok saja Anuar Zain yang mantap dengan pemilihan lagu dan Aditya percaya, kesemua yang ada di dalam albumnya boleh diketengahkan sebagai single seperti mana albumnya sebelum ini.



Inilah yang kita cari di dalam industri muzik. Pernah juga Aditya diberitahu yang kononnya tidak guna membuat album bagus kalau setakat satu dua lagu saja yang dimainkan di radio dan kalau bagus sangat, lanun cetak rompak yang sentiasa lapar akan terus membahamnya.
Bagaimanapun sekali lagi Aditya cuba menjadikan Anuar yang popular dengan Ketulusan Hati kerana albumnya laris mencecah 20,000 unit di pasaran. Cetak rompak itu masalah lama yang masih ada tetapi perlukah kita tunduk kepada penjahat itu?"....



Fikirkanlah kemana hala tuju muzik industri kita sekiranya kita masih lagi gagal menyediakan karya2 unggul setaraf dengan karya2 luar yang semakin digilai kini. Jangan nanti menyalahkan kebangkitan orang luar, sedangkan kita sendiri masih belum mampu menandingi mereka..


Tahniah Anuar Zain kerana berjaya menghasilkan sebuah album bermutu yang memuatkan semua killer song justeru menjadikan albumnya kali ini sebagai " Killer Album ".






0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama

 
 
 
CHAT BOX


MUSIC ZONE


FAV BLOG
-
 
 
ANUAR ZAIN BLOG © 2008 • Design by Shahrul Aiman